Ελεύθερα παιδιά

Τα παιδιά να τα αφήνουμε ελεύθερα, όσο πιο ελεύθερα γίνεται. Ξέρουν περισσότερα για τον εαυτό τους από ότι εμείς γι' αυτά. Δεν είναι άβουλα πλάσματα, δε γεννιούνται άγραφοι πίνακες. Έχουν προσωπικότητα από το πρώτο δευτερόλεπτο της ύπαρξής τους. Όταν δεν τα περιορίζουμε, με ό,τι νομίζουμε εμείς καλό και σωστό, συμβαίνει μια έκρηξη! Έκρηξη δημιουργίας, χαράς, ζωτικότητας. Αντίθετα όταν τα "κουκουλώνουμε" με τις αντιλήψεις μας, συμβαίνουν εκρήξεις θυμού που συνοδεύονται από παραίτηση, μαθησιακά προβλήματα, θλίψη και εσωστρέφεια, νευρικότητα, κακή προσαρμογή, ψυχοσωματικές ασθένειες και χίλια δυο άλλα, που τελικά δεν είναι παρά αναζήτηση  διεξόδων έκφρασης του πραγματικού εαυτού.

Έχω υπάρξει "κακός" γονέας, με την έννοια της αυστηρότητας και της υπερβολικής επιβολής του εαυτού μου και είδα ένα παιδί να μαραζώνει και να αντιδρά, έμμεσα, άλλοτε με ψέματα, άλλοτε με αδιαφορία, άλλοτε με υπερκινητικότητα, άλλοτε με βία. Κουραζόμασταν απίστευτα όλοι. Δεν ήμασταν καθόλου ευτυχισμένοι. 

Κατάλαβα ότι όλες οι συμπεριφορές της, που μισούσα, ήταν αποτέλεσμα μίμησης δικών μου συμπεριφορών. Η αντανάκλαση, δε μου άρεσε καθόλου κι έτσι συνειδητοποίησα, όχι χωρίς καθυστέρηση, ότι για να δω την αλλαγή που επιθυμούσα έπρεπε να την εφαρμόσω πρώτα στον εαυτό μου.

Χαλάρωσα, ελαχιστοποίησα τα μη, μοιραστήκαμε υπευθυνότητες, ψιλολουφάρισα, έκανα τα δικά μου, έγινα ανεκτική με τις ιδιαιτερότητες των συγκατοίκων μου, μείωσα αρκετά την παρουσία του εγώ μου, άρχισα να εκτονώνω την ενεργητικότητά μου με άσκηση και κάτι μαγικό συνέβει... Επέστρεψαν το χιούμορ, η χαρά, η ηρεμία, ο χορός, η μουσική στην καθημερινότητα. 

Σήμερα, η δασκάλα των καλλιτεχνικών της μικρής, η κα Λιλιάννα είπε: "Μου αρέσει πολύ η προσωπικότητά της, είναι τόσο ελεύθερη και αυτάρκης". 

Ελεύθερη και αυτάρκης να είσαι πάντα παιδί μου και όλα θα είναι σούπερ!




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

M Train

Λεβιάθαν ή το μυθικό τέρας που εμφανίζεται τόσο σε θρησκευτικά κείμενα όσο στην τέχνη και στην πολιτική θεωρία

Πρώτο ποστ για το 2020, αυτή τη θεσπέσια χρονιά #not!